A mobil az első a Google-nál, és ez most már hivatalos, hiszen a Google útjára indította a mobil indexelést.

Ahogy korábban már többször is beszámoltunk róla, a Google alapvető változást készült bevezetni, aminek lényege, hogy a jövőben a weboldalaknak az asztali verziója, hanem a mobilra optimalizált megjelenése lesz az elsődleges, ez adja a Google indexelésének és így a rangsorolásának is az alapját.

Már a múlt héten beismerte John Mueller a Google szóvivője, hogy az éles találati listán tesztelik a mobil indexelést, de tegnap este a Google beismerte, hogy ennél már jóval többről van szó.

Több százezer weboldalt érinthet

Gary Illyés az amerikai SMX keresőmarketing konferencián ismerte el, hogy a tesztelésnél már többről van szó.

Egyrészt elmondta, hogy „néhány oldal” esetén már valóban a mobil indexelés él, és ez képezi a rangsorolás alapját.

Amikor rákérdeztek, hogy tud-e ennél pontosabb számot mondani, azt válaszolta, hogy az adatbázisukban tárolt oldalak néhány százalékánál már éles a mobil indexelés.

Ismerve a Google adatbázisát, ez több millió weboldalt jelent, ahol már éles a mobil indexelés.

Nem lesz végleges dátum

A Google szóvivője azt is elmondta, hogy nem lesz végleges dátuma a mobil indexnek, azaz egy olyan időpont, amikor az összes weboldalt ez alapján értékelnek ki.

Mint elmondta mindig lesznek olyan oldalak, amelyek kilógnak a sorból, amelyeknek csak asztali verziója van és nem lehet mobil indexelét alkalmazni az esetükben.

Éppen emiatt nem lesz egy végső határidő sem.

Mit jelent mindez számodra?

A mobil indexelés lényege, hogy a Google a weboldalak mobil nézetét dolgozza fel, és az itt talált tartalom szolgál majd rangsorolási célokat. Ha az asztali weboldalad megjelenés eltér a mobil oldalétól, például egyes tartalmak nem jelennek meg a mobil oldalon, akkor az hátrányosan érintheti oldaladat.

A Google a reszponzív design javasolja, de más megoldás is tökéletesen elfogadható számára, a lényeg az, hogy ne legyen kevesebb, vagy érdemben eltérő a mobil oldal tartalma az asztali verzióhoz képest.

A mobilbarát weboldal eddig is alapvető fontosságú volt, most azonban még kiemeltebb a jelentősége.

A Google fokozatosan terjeszti ki a mobil indexelést, és elmondásuk szerint a cél a semleges váltás, azaz, hogy a találati lista ne változzon a mobil indexésre történő váltás miatt. Nagy rá az esély, hogy azoknál az oldalaknál, ahol a Google már élesítette a mobil indexelést, a megjelenítés hibátlan, és a váltás nem okozott helyezés változást, de ebben nem lehetünk teljesen biztosak.

A Google nem ezt ígérte.

A Google korábban azt ígérte, hogy a weboldaltulajdonosokat részletesen tájékoztatja majd a váltásról, blogbejegyzésben és a Search Console-n keresztül, még a hibákat is jelzi. Ez idáig még nem történt meg.

Ennek vélhetően az az oka, hogy a Google még valóban nem élesítette nagy százalékban a mobil indexelést, és nem akart elébe szaladni az eseményeknek. A keresőoptimalizálással foglalkozók, azonban észlelték a változásokat, így a Google kénytelen volt elismerni, először a tesztelés tényét, majd most azt, hogy a mobil indexelés már több százezer, vagy millió oldalt is érinthet.

Ugyanakkor azt gondolom, hogy a Google betartja az ígéretét és valóban lesz részletesebb kommunikáció, amint a mobil indexelés egyre több oldalt érint majd. A sorrendet persze jó lett volna megfordítani: először a tájékoztatás, utána az élesítés.