A találati lista
A keresőmotorok a felhasználók keresésére egy találati listát adnak vissza, ahol weboldalakra mutató linkek találhatóak.
A találati listán megkülönböztetünk fizetett találatokat – ezeknél szerepel a Hirdetés szó. A keresőmotoroknak ezekből a fizetett hirdetésekből származik a bevételük döntő része.
A lista nagyobb részét azonban a természetes, vagy organikus találatok adják. Ezek azok a tartalmak, amelyet a Google a weboldal minősége, a tartalom és a linkek alapján rangsorol. A SEO feladata, ahogy már írtam, hogy minél feljebb kerüljünk a rangsorban.
Ma már a találati listán rengeteg egyéb információ is megjelenhet. Ezek lehetnek képek, videók, értékelő csillagok, térképek, vagy azonnali információk, hogy csak néhányat említsek.
Ez egyrészt nehezíti a hagyományos keresőoptimalizálást, ugyanakkor újabb lehetőségeket is teremt, hogy megjelenj a felhasználók előtt a listán. Például egy videóval, vagy ha helyhez kötött a vállalkozásod, akkor a térképes találatok között.
A keresőoptimalizálás folyamatosan változik, élni kell ezekkel az új lehetőségekkel is, még ha kihívást is jelentenek!